vrijdag 17 april 2015

Drama en ecoline



Vandaag was het een drukte van belang in de lokalen van de Wilgenhoek.
De groepen 6, 7 en 8 kregen de tweede van drie drama workshops van Benthe Jonker.
Groep 5 werkte samen met groep Geel bij het boogschieten en groepen 4 en 5 gingen aan de slag met ecoline onder leiding van juf Pauline.
En natuurlijk gingen de lessen gewoon door en gingen er groepen naar gymnastiek.
Superdruk dus, maar wel gezellig.

Groep 8 kroop in de huid van een aantal indianen die een nietsvermoedende en verdwaalde westerling overvielen. De inhoud van zijn koffer wekte nieuwsgierigheid, angst of vrolijkheid op, net wat je er van maakte. Een improvisatie opdracht waar iedereen wel mee uit de voeten kon.










Ondertussen bereidden de kleuters van groep Geel zich op de gang voor op het boogschieten: zij gooiden pijlen (knijpers) en keken dan welke verder weg en dichterbij waren. Ook werd er met grote passen gemeten. De verste pijl kwam wel 8 passen ver!

Juf Pauline ging eerst naar groep 5 om (met assistentie van juf Marja) de vorige week ontworpen totempaalhoofden met ecoline te kleuren. Doodstil werd er serieus gewerkt, met een mooi resultaat.


Groep Geel bekeek in die tijd even rustig met juf Meta het blog, en herkende zich zelf met meester Gunnar. Daar werden ze heel enthousiast van!

Na de ecoline workshop ging groep 5 samen met groep geel naar het achterplein voor het boogschieten.
Dat ging heel goed en als winnaars kunnen we noteren voor groep 5: Sascha en Seppe, en voor groep Geel: Arda en Káto. Zij mogen aanstaande woensdag nogmaals schieten.




In de speelzaal bleven er maar indianen verdwaalde reizigers overvallen.
Juf Lisan vroeg aan de kinderen van groep 6 om hun reactie:

Mike: Ik vond het een leuke les, want we hadden allemaal grappige spulletjes die indianen niet kennen. De Indianen gingen er allemaal grappige dingen mee doen. (Ik vond eigenlijk alles wel leuk!)
Elife: We gingen Indianen nadoen. We zaten in een kring en gaven voorwerpen door waaraan we konden ruiken en proeven.
Merel en Isis: Oekoe boekoe, ughh malaka toeka boe. Moeta begoepoe. Ikka Moeta moeloeka taratoe pota. Hanoe oelakaboela.
Tom: Ik vond het leuk dat er iemand (een westerling) die de weg kwijt was en die wij (als indianen) dan mochten omsingelen. 



























Sem: Ik was het opperhoofd, Merel en Zena ook.
Isis: Mike, Alexandra en ik waren de vreemdelingen.
Stef: Het was wel jammer dat er maar twee hoofdrollen waren.
Rune: Het was grappig dat sommige indianen het popje wilden opeten, ermee gingen of het elastiekje uit het haar wilde halen.
Maud: Het verschil tussen de eerste les en de tweede les was dat je nu echt met spullen ging werken zoals een koffer.
Casper: We leerde hoe we in slomo dingen moesten doen (slowmotion) en konden hierbij veel fantasie gebruiken.
Julia: Het was veel leuker dan de vorige les, omdat we nu ook zelf mochten spelen en zelf teksten mochten bedenken (in het Jebberisch) en de kinderen deden nu ook veel leuker mee. 
Jade: Ik liet het popje twerken (en zei twerkie, twerkie)

Tegelijkertijd ging juf Pauline (met hulp van juf Simone) aan de slag in groep 4.
 

 De groep van juf Simone is vandaag gastblogger, dus zij zal daar vast wat over te vertellen hebben!

De pijl en boog is maandag te vinden in groep Rood!
Allemaal veel plezier, en misschien kun je in het weekend thuis al oefenen?

Morgen verschijnt er ook weer een weekendbijlage, net als bij een echte krant.