woensdag 22 april 2015

Versiering en interview

Vandaag zijn er geen workshops gepland, maar vanavond is er natuurlijk wél de kijkavond, met daarna de spannende finale van het boogschieten en de surprise afsluiting, waarvan we al kunnen verklappen dat het écht indrukwekkend is.
Wel op tijd komen, hoor! Dan heeft iedereen tijd om niet alleen in de klassen te kijken, maar ook naar de fantastische versieringen (de Wijze Wilg noemde ze al in zijn blogbericht van gisterenavond) die creatieve ouders ook dit jaar weer voor ons maakten.

Zoals de playmobil-indianen langs de trap:
Vorig jaar waren de Lego-voertuigen ook al zo mooi!

En net als vorig jaar is het trappenhuis versierd met banieren:
Zijn ze niet geweldig?

Maar de kinderen van de Wilgenhoek zijn minstens net zo creatief:
Kom vanavond kijken naar onze Indiaanse school!!!!

En let op: we laten natuurlijk nog weten wie de winnaars zijn en hoe de afsluiting verliep.
Dus blijf ook morgen het blog bezoeken!

Tot slot de laatste aflevering in de serie interviews:
In de laatste week zijn groep Blauw en groep 3 geïnterviewd.
Groep Blauw was druk met werkjes maken en verslaggeefster Marieke schoof aan.
Tycho en Eline uit groep 3 hebben ontzettend veel verteld!

Groep Blauw
Veere: Ik ben een indiaan aan het kleuren. Ik heb een keer een bruine indiaan gezien door het raam. Mijn moeder en ik deden de deur open. Toen was ik vier. Hij kwam op mijn partijtje. Als ik vijf word, ga ik weer een indiaan uitnodigen. Die mag blijven logeren.
Jelmer: Wij maken een kralenarmband, net als de indianen.  
Xavi: Ik weet nog niet hoe het moet.
Jelmer:  Er was een echte indiaan op school.

Semih (wijst een tipi aan in zijn werkboekje: Daar wonen indianen in. Ze hebben niet zo veel geld voor een huis.

Dionne: Wij zitten in groep 2, wij moeten moeilijkere dingen doen.
Lente: Soms hebben we meidenruzie. Als ik met Dionne heb afgesproken en dan met iemand anders ga spelen.

Groep 3, Eline en Tycho
Eline: We hebben een praatstok gemaakt. Wie die heeft, mag praten. Wie 'm daarna krijgt, moet eerst vertellen wat hij heeft gehoord. We hebben de praatstok versierd en daarna mocht hij mee naar huis. Toen ik een keer in de auto zat, gingen we ook allemaal door elkaar praten.
Tycho: Indianen zijn verhalenvertellers. De echt indiaan, Willem, keek een keer uit het raam en dacht dat hij een steen zag. Maar het was een stinkkikker! De totempaal is hun geloof. Er zit een stier op, en een adelaar en rare mannetjes die beschermen de indianen.

Eline: Bij de spelletjesdag was er een pony. Dat had ik niet verwacht, gewoon op school! Ik was samen met Courtney, we hebben alles samen gedaan.  
Tycho: Een wigwam is een huis van takken. Daar had ik nog nooit van gehoord. Een tipi is van hout en leer. Mijn opa zei: je bent een schilderman.  
Eline: We hadden het toch over indianen?
Tycho: Ja, maar ik had verf gemorst op mijn schoen. Met boogschieten had ik 2,06 meter.
Eline: ik heb verloren, maar het was wel leuk want mijn vriendinnetje won.