dinsdag 21 april 2015

Filmopnames en interview

Vandaag waren de groepen 6, 7 en 8 toe aan de derde drama workshop van juf Benthe.
Niet zo maar een workshop, maar één waar alles uit de vorige twee workshops samengevoegd werd tot één optreden dat op film werd vastgelegd.
Om die te zien moeten de ouders nog éven geduld hebben tot de kijkavond.



Groep 6 was als laatste groep aan de beurt voor het boogschieten.
Iedereen deed uiteraard zijn best om als beste uit de bus te komen, maar de winnaars waren: Merel en Kas.
Gefeliciteerd! Jullie mogen morgenavond de strijd aan gaan met groep 5.


Ook dank aan de toegevoegde fotografen van groep 6, Caroline en Alexandra.
Hun foto's zijn op de website te zien.


En verder? Verder is iedereen druk bezig alle werkjes af te krijgen voor de kijkavond.
Er is heel hard gewerkt, dus dat zal vast lukken.

In de tussentijd heeft een goede lezer van het blog gezien dat er nog een aantal klassen niet geïnterviewd zijn. Eerder deze week bezocht onze verslaggeefster Marieke groep 8 en maakte het volgende verslag:

Luuk en Isa uit groep 8 konden tijdens de workshop amulet maken even tijd vrij maken voor een interview. Ze vertelden over de verantwoordelijkheid die ze kregen bij de spelletjesochtend.
Luuk: leerlingen uit groep 8 mochten een kind of een spel begeleiden. Ik had Alec uit groep geel.
Isa: En ik Nicky uit groep geel. Sommige kleuters zijn heel druk. Ik heb eerst even kennis gemaakt. 
Luuk: Ik ging hem op zijn gemak stellen. Hij leek een beetje verlegen.
Isa: Nicky is echt schattig. Ze had alleen weinig geduld bij de pony. Er stond een rij, maar ze wilde niet wachten.

Isa: Willem (de indiaan) vond ik bijzonder. Hij heeft echt zo'n Nederlandse naam, die vond ik niet bij een indiaan passen. Zijn indiaanse naam was te moeilijk, die weet ik niet meer.
Luuk: Ik heb die dag gemist. Mijn ouders waren 12,5 jaar getrouwd en we gingen naar Barcelona. Ik vond het het bijzonderst tot nu toe dat meester Danny op het balkon stond, verkleed als indiaan.

Dan vertellen Luuk en Isa – door elkaar – over wat ze nog meer gedaan en geleerd hebben.
We zijn zelf een amulet aan het maken. Dat is een voorwerp dat geluk brengt, bijvoorbeeld een zon met een gezicht erin, of dieren. De moeder van Boas geeft de workshop. We hebben ook capoeira gedaan, een Braziliaanse vechtdans. Dat deden de slaven. Hun pijn ging weg door het dansen. In ons projectboekje gaat het over soorten huizen van indianen. Er zijn niet alleen tipi's. Die zijn voor rondtrekkende indianen. Indianen die langer op één plek blijven, bijvoorbeeld als boer, hebben een heel lang huis. Misschien wel tien meter lang.


Gastblogger van vandaag is opperhoofd Wijze Wilg - zijn jullie ook zo benieuwd naar wat hij te melden heeft?