dinsdag 21 april 2015

Gastblogger van de dag - opperhoofd Wijze Wilg




Een wandeling door de school met de Wijze Wilg

Het project loopt bijna op z’n einde, morgen is de kijkavond. 
Ik besluit om een rondje door de school te lopen en inspiratie op te doen voor mijn blogstukje.  Zoals iedere ochtend wordt de Indiaan in de hal weer even gefatsoeneerd. Het blijkt voor veel kinderen toch erg interessant wat er onder dat bruine rokje zit. De arme weerloze indiaan wordt dagelijks meerdere malen aan- en uitgekleed maar houdt moedig stand.   


Er trekt een meute woeste indianen naar binnen. Het blijkt groep 6 te zijn, ze hebben voor de deur de laatste pijlen afgeschoten en ook daar zijn de finalisten bekend voor het eindspel wat morgen plaats gaat vinden. Uitgelaten willen de kinderen de school weer inlopen maar daar steekt de juf een stokje voor. ‘Groep 8 is vandaag begonnen met de citotoets jongens, hou er rekening mee’, fluistert ze. 
De kinderen sluipen vervolgens zo stil als indianen de trap op.  
’s Middags mogen de groepen 6, 7 en 8 een filmopname maken en kan groep 8 weer wat ontspannen na de citostress!

Zo lopend door de school verbaas ik me überhaupt over de mooie schilderingen en schilderijen die door ouders zijn gemaakt. De creatieve uitspattingen beginnen in de klas ook toe te nemen en zo is goed te zien dat het project echt op stoom is gekomen.  Ik kom op de gang een kleuter tegen die me met grote ogen aankijkt en een enorme dromenvanger voor zich uit houdt. ‘Ze komt hem even aan je laten zien’ verduidelijkt juf Inge. Ik vind hem natuurlijk prachtig en huppelend keert ze trots weer terug naar de klas. Prachtig hoe kinderen trots kunnen zijn op hun eigen creaties.

Juf Pauline staat (op haar vrije dag) de inkopen voor morgen uit te laden en de webreporters zijn de hele dag weer in touw voor een spetterend verslag. Ongelooflijk hoeveel mensen hun best doen om een geweldig project neer te zetten. En dan moeten de koningsspelen nog komen.  Gelukkig hebben we geen 2 weken meivakantie maar kunnen we komende week op school ook nog nagenieten en afkicken van de totempalen en dromenvangers! ;)

Ugh Ugh, groet van,
De Wijze wilg